2014. augusztus 5., kedd

Nyári sült csirke


Ehhez nincs sok hozzáfűznivalóm, nekem nagyon jól tud esni a csirke egyszerűsége és hogy meghálálja a törődést még így, boldogult korában is. Ez a vidám sült paprikás megágyazás kevés fűszerrel és a végén egy kis naranccsal kifejezetten tetszett neki és nekünk is.

 Recept:
  • 1 db 1 kiló körüli csirke, vagy 4 db egész csirkecomb
  • 3 db kápia paprika
  • 1 nagy fej lilahagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál kapribogyó
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 narancs leve és héja
  • só, frissen őrölt bors
  • 1 teáskanál őrölt gyömbér
A csirkét sózzuk, borsozzuk, meghintjük gyömbérrel. Ha egész csirkét használunk csinosra kötözzük, ehhez itt egy kis útmutató.
A sütőt előmelegítjük 200 fokra (gázsütő 6-os fokozat).
A paprikákat félbe vágjuk, magházukat kiszedjük, majd nagyobb darabokra szeleteljük. A hagymát nem túl vékony szeletekre vágjuk.
Sütőedénybe tesszük a zöldség darabokat, meglocsoljuk olívaolajjal, sózzuk, borsozzuk, összekeverjük. Ráhelyezzük a csirkét, amire szintén locsolunk egy kis olívaolajat.
A sütő alsó rácsára tesszük és 45-50 percig sütjük, közben egyszer-kétszer meglocsolgatjuk a csirkét és átkeverjük a zöldségeket.
Amikor szép pirosra sült már a hús, kivesszük a sütőből (de még nem kapcsoljuk ki), ráreszeljük az alaposan megmosott, lehetőleg bio narancs héját, majd rálocsoljuk a levét úgy, hogy mindenből jusson a paprikás szaftra is. Megszórjuk az előzőleg felaprított petrezselyemmel és a lecsöpögtetett kapribogyóval. Még öt percre visszatesszük a sütőbe, majd rövid pihentetés után tálaljuk.
Mángoldos krumplival nagyon finom, erről nincs fotóm, de leírom:
Negyedekbe vágott krumplit forrásban lévő sós vízbe tettem, 15 perc után hozzáadtam a szárakkal együtt felaprított mángoldot, még 5 percig főztem. Leszűrte, jól lecsöpögtettem. Serpenyőben olívaolajat forrósítottam, amire durvára vágott fokhagymát tettem. Erre jött a mángoldos krumpli, amit kicsit átpirítottam, miközben sóztam, borsoztam. Nagyon finom!
A csirkét a júliusi Olive magazin receptje alapján készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...