2013. február 19., kedd

Céklás - édeskrumplis pizza



A novemberi Delicious magazinban láttam meg a tarka pizza képét, most elkészítettem a saját változatot. Elhagytam róla a krumplit és a koktélparadicsomot, a rozmaringot kakukkfűre cseréltem, a végén pedig megszórtam kecskesajttal, mert a céklához azt nagyon szeretem.
A cikkben azt írták, hogy elő is lehet párolni a céklát és az édeskrumplit, de én a kevesebb mosogatással járó megoldást választottam, miszerint nyersen, hajszálvékonyra gyalulva tettem a tésztára a zöldségeket. Így az alattuk levő tejszínes krémtől éppen csak megpuhulva, ízesen-ropogósan kerültek ki a sütőből.
A pizzatésztát most nem írom le külön, itt egy fél kiló lisztre, itt meg egy nagyobb adagra szóló recept. Az alább megadott feltét két nagyobb méretű pizzára lesz elég, az még egy fél kilós adagot sem emészt fel, így a többi tésztára valóról is gondoskodni kell. De hát a pizzasütésben ez a legjobb: elkészíteni mindenkinek a kedvencét, mellette pedig kipróbálni teljesen új összeállításokat, amik akár rögtönzésből is fakadhatnak, a kezünk ügyében levő alapanyagokból merítve az ötleteket.

Recept:
  • 1 közepes cékla
  • 1 közepes édeskrumpli/batáta
  • 30 g vaj
  • 1 lilahagyma 
  • 2 gerezd fokhagyma apróra vágva
  • 2 dl tejszín
  • 30 g frissen reszelt parmezán
  • két ágacska kakukkfű
  • só, frissen őrölt bors
  • olívaolaj
  • 50 dkg krémes kecskesajt
A céklát és a batátát a lehető legvékonyabbra gyaluljuk, vagy nagyon éles késsel szeleteljük.
A felolvasztott vajon közepes tűzön puhára pároljuk a felszeletelt lilahagymát. Hozzáadjuk a fokhagymát, egy percig pirítjuk, majd felöntjük a tejszínnel. Forrásig melegítjük, hozzákeverjük a parmezánt, lehúzzuk a tűzről. Sózzuk, borsozzuk, hűlni hagyjuk.
A megkelt pizzatésztát átgyúrjuk. Két nagy tepsire valót vékonyra kinyújtunk, megkenjük a tejszínes szósszal. Elrendezzük rajtuk a cékla- és édeskrumpli karikákat. Meghintjük olívaolajjal, sózzuk, borsozzuk, rászórjuk a kakukkfüvet. Nagyon forró sütőben egymás után megsütjük a pizzákat. Addig kell sütni, amíg a tészta széle barnulni kezd, ez 5-10 perc. A sütőből kivett pizzát kicsit hűlni hagyjuk. Rámorzsoljuk a kecskesajtot, szeleteljük, tálaljuk.
A maradék tésztát felvághatjuk grissininek is, ha éppen nincs kedvünk másfajta pizzához.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...