2012. március 7., szerda

Gnocchi póréhagymával is


Én sose szerettem a nudlit. Azt a prézliset. És édeset. Ám amióta gnocchinak hívom és csupaszon hagyva sós mártásokkal, fűszeresen készítem, annál jobban. Persze nem a név teszi, hívhatnám én ezt is nudlinak, csak nálunk az mindig édes volt, amit ugye nem...Régebben Anyukámtól mindig nudlit kértek a gyerekeim, én meg azt kértem, tegyen nekem félre prézli nélkül. Akkor kezdtem mindenféle mártásokat csinálni hozzá.
Legjobban ezt a kissé sápadt, mártásnak sem nagyon nevezhető ízesítést szeretem. Készülhet csak fokhagymával is, zsálya helyett pedig sok-sok friss bazsalikommal, koktélparadicsommal, de ennek még meg kell várni az idejét. Addig is ajánlom ezt a póréhagymás változatot, nagyon egyszerű ízek, de nagyon finomak.

Recept:

  • 1 kg krumpli
  • 300 g liszt
  • 1 tojás
  • 1/2 teáskanál só
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 póréhagyma karikákra vágva, sötétzöld levelei nélkül
  • 3-4 gerezd fokhagyma apróra vágva
  • 1 teáskanál fehérborecet (vagy tokaji balzsamecet tokaji aszúból)
  • csipet sáfrány
  • 4 levél zsálya apróra vágva
  • só, bors
  • frissen reszelt pecorino, vagy parmezán sajt
Először elkészítjük a tésztát: a krumplit meghámozzuk, feldaraboljuk, sós vízben megfőzzük. Leszűrjük, krumplinyomón áttörjük, félretesszük hűlni. Amikor teljesen kihűlt, hozzáadjuk a lisztet, a sót és a tojást. Rugalmas tésztává gyúrjuk. Lisztezett deszkára tesszük, teniszlabdányi gombócokra osztjuk. A gombócokból hosszú, egy-másfél centi átmérőjű hurkákat sodrunk. Liszttel alaposan megszórjuk a hurkákat, négyesével egymás mellé tesszük és éles késsel két centis darabkákra vágjuk. Ezután még lehet villával strukturálni a felületet, de én most nem tettem, így is helyes kis párnácskák lettek.
Elkészítjük a mártást: széles lábasban, vagy magas falú serpenyőben felolvasztjuk a vajat, beletesszük a póréhagymát. Csipetnyi sót szórunk rá, közepes lángon néhány perc alatt megfonnyasztjuk. Hozzáadjuk a fokhagymát, a zsályát és a sáfrányt. Egy-két percig kevergetjük, majd ráöntjük az ecetet. A közben fővő gnocchi főzővizéből kb. 1 dl-t a mártáshoz öntünk. Frissen őrölt borssal ízesítjük.
A gnocchikat nagy fazék lobogva forró sós vízben főzzük ki, ha kisebb fazekunk van  csak, akkor két részletben. Újraforrástól számítva 5 perc főzés elég nekik. A vízből kivéve jól lecsöpögtetjük, majd a serpenyőbe tesszük. Átkeverjük egy kanál olívaolajjal, ha szükséges sózzuk.
Tálaláskor megszórjuk a frissen reszelt sajttal és borssal.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...