2011. szeptember 1., csütörtök

Mogyoróhagymás csirkemell + fűszervaj receptek


Nagyon szeretek különböző fűszervaj kombinációkat összeállítani. Először is izgalmas kitalálni, hogy egy-egy adagba milyen ízek, fűszerek, zöldfűszerek kerüljenek. Általában 3-4 összetevőt használok egy csomaghoz. Másrészt a mélyhűtőben tárolt fűszervajjal bármikor feldobhatunk például egy egyszerű natúr sült húst. Nálunk a legkedveltebb a rózsaszínűre sült szűzérmére olvadozó jéghideg vaj, ami idővel mártássá válik.
A mai gyors ebédnek csak egy kis plusz extrát adott, mert már nem bírtam tovább és ki akartam próbálni a néhány napja elkészített összeállításaimból valamelyiket.
Ennek elkészítéséhez 250 g falatnyi darabokra vágott csirkemellet és 160 g apró mogyoróhagymát használtam. Kevés vaj és olívaolaj keverékén elkezdtem pirítani a megpucolt, egészben hagyott hagymákat, közben meglocsoltam egy evőkanál mézzel, sóztam, borsoztam. Amikor már szép aranybarnák voltak, egy evőkanál fehérborecetet locsoltam rá. ( Használhatunk balzsamecetet is.) A hagymákhoz adtam a csirkemellet, tovább pirítottam elég erős lángon, amíg a csirkefalatkák is minden oldalukon megpirultak. Ez kb. 4 perc volt. Még egy kis sóval és frissen őrölt borssal ízesítettem.
Főtt rizsre szedtem a hagymás húst, a tetejére pedig egy vékony korong petrezselymes-csilis fűszervajat tettem, ami szép lassan egybeolvadt a rizzsel és a hússal is.


Fűszervaj variációk

zöldfűszeres:
  • egy kis csokor friss petrezselyem, snidling, kakukkfű apróra vágva
  • fél citrom reszelt héja
  • 1 evőkanál citromlé
  • kávéskanál só, néhány tekerés bors
csilis-petrezselymes:
  • egy kis petrezselyem apróra vágva
  • egy-két friss piros csilipaprika, (attól függ mennyire szeretjük az erőset) kimagozva, felaprítva
  • fél citrom reszelt héja
  • másfél centis friss gyömbér reszelve
  • kávéskanál só
zsályás-gombaporos:
  • 10 friss zsályalevél apróra vágva
  • két kávéskanál gombapor (sötét trombitagomba , vagy más illatos gomba szárítva, porrá őrölve)
  • frissen őrölt bors
  • kávéskanál só
mentás-korianderes:
  • kis csokor friss menta és koriander apróra vágva
  • két centis friss gyömbér reszelve
  • egy-két friss csili kimagozva, aprítva
  • kávéskanál só
Minden adaghoz 10 dkg szobahőmérsékletű vajjal keverjük ki az összetevőket. Egyenként folpack fóliába csomagoljuk, két végén összefogva a fóliát, hengert formázunk, úgy, hogy lehetőleg ne maradjon levegőrés a vajban. Végeit lezárva hűtőbe, vagy, ha hosszabban szeretnénk eltartani, mélyhűtőbe tesszük.
A fagyos vajrúdból szeleteket vágva frissen sült húsra, halra tehetjük; vagy megvárjuk, míg megpuhul és sütés előtt bedörzsölhetünk vele egész csirkét kívül és a bőre alatt. Mártásokhoz is adhatjuk a főzés végén, sűrítés és ízesítés végett.
Vagy egyszerűen kenjük friss, ropogós kenyérre!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...