2011. január 12., szerda

Helycsere






Az eredeti terv az volt, hogy megtöltöm a kelkáposztát hússal és sáfrányos rizottót csinálok mellé. De eszembe jutott, hogy akkor a töltelékben is rizs, meg a rizottó is rizs? És akkor jött az ötlet, fordítsuk meg! Kerüljön a rizottó a káposztába, majdnem hagyományos fasírt legyen a húsból. A fel nem használt húslevest pedig beforraltam, vajjal fényeztem, ebből lett a mártás.
Nagyon finom volt!

Recept:
A fasírthoz:30 dkg darált sertéshúshoz  adtam egy kis fej olívaolajon dinsztelt hagymát, sót, borsot, kávéskanál reszelt citromhéjat, 2 evőkanál durva zsemlemorzsát, amit előzőleg kevés tejszínben megpuhítottam és 1 tojást. Diónyi gombócokat formáztam a masszából és 3 evőkanál forró olajban erős tűzön kb 8 perc alatt mindkét oldalát megsütöttem.
A rizottóhoz 1 bögre ( 3decis ) rizottónak való rizst megmostam. 1,5 l hús alaplevet melegítettem egy fazékban. Nagyobb lábasban 5 dkg vajon közepes lángon 1 fej apróra vágott hagymát dinszteltem. Rátettem a rizst, kicsit átforgattam, felöntöttem 1,5 dl száraz fehérborral. Amikor ezt a rizs felszívta, elkezdtem adagolni a húslevest, mindig csak keveset és ha elfőtt, újra keveset. A sáfrányt levés forró levesben feloldva félidőben adtam a rizshez. Amikor a rizs majdnem puha lett, elzártam alatta a tüzet, belekevertem még 4 dkg vajat és két evőkanál reszelt parmezánt.
A kelkáposzta külső leveleit óvatosan leszedtem a többiről, nekem 7 db nagyobb levelem volt. Vizet forraltam kevés sóval, leforráztam a leveleket, pár percig benne is hagytam még a forró vízben. Lecsöpögtettem, vastag, középső szárait elvékonyítottam.
A sütőt bekapcsoltam 200 fokra.
Kivajaztam egy magasabb falú sütőedényt. A kellevelekre bő evőkanálnyi rizst tettem, feltekertem, oldalait betűrtem. A csomagokat a tepsi egyik oldalára tettem sorban, a másik oldalra pedig a fasírtokat halmoztam. Meglocsoltam egy kis olívaolajjal és néhány kanál levessel, majd 10 percre betettem a sütőbe, addig, amí a káposzta kicsit megpirult.
Amíg sült, elkészítettem a mártást: a maradék húslevest addig forraltam, míg felére csökkent, elzártam a gázt, belekevertem két kiskanál vajat. A megsült gombócokat ezzel locsoltam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...